Informacja o realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa
Wraz z końcem roku szkolnego zakończyliśmy Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa, do którego szkoła przystąpiła w bieżącym roku szkolnym.
W związku z tym towarzyszyło nam szereg działań i inicjatyw promujących czytelnictwo.
Do najciekawszych należały:
- spotkanie z poetką P. Marią Tomasik,
- szkolny konkurs recytatorski „ WIERSZ DLA RODZICÓW”,
- wystawy nowych książek,
- udział w II Międzynarodowej Edycji VI Ogólnopolskiej Akcji Bicia Rekordu w Czytaniu na Przerwie,
- założenie Strefy Książki,
- projekty klasowe.
Uczniowie realizowali następujące projekty klasowe:
- Projekt „ Magiczne słowa” –zrealizowany w kl. „O” cykl spotkań bibliotekarza z dziećmi i nauczycielem. W ramach projektu czytano serię książeczek Magiczne słowa Leopolda zachęcających dzieci do tego, aby ładnie się zachowywały i aby doświadczyły, jak przyjemnie jest używać magicznych słów. Każde spotkanie kończyło się rysowaniem przez dzieci ilustracji do tekstu. - Projekt „ Moje pierwsze samodzielnie czytane książeczki”. Uczniowie klasy I czytali wybrane książeczki, opowiadali kolegom i wykonywali do nich ilustracje.
- Projekt „ Czytam i przedstawiam” - uczniowie kl. II czytali wiersze Brzechwy, uczyli się ról na pamięć. Przygotowywali rekwizyty a następnie wystąpili przed młodszymi koleżankami i kolegami z inscenizacją wiersza „ Na straganie”.
- Projekt „ Zeszyt lektur” realizowany w kl. III. Uczniowie prowadzili zeszyt, w którym, sporządzali metryczki, opisywali przeczytane książki, ozdabiając pięknymi ilustracjami.
- Projekt „ Czytamy młodszym kolegom” to projekt realizowany w kl. IV. W wyznaczone dni uczniowie kl. IV na przerwie czytali ulubione książeczki przedszkolakom.
- Projekt „ Podziel się zakładką” – Uczniowie klasy VI poszukiwali ciekawych cytatów i ilustracji. Wg własnych pomysłów ( wydrukowane lub własnoręcznie wykonane) umieszczali na zakładkach. Następnie w określonym dniu obdarowywali nimi kolegów. - Projekt „ Daj książce drugą szansę” realizowany w kl. VII – uczniowie poszukiwali ciekawych, zapomnianych książek, potem na lekcji wychowawczej wspólnie je konserwowali i urządzili wystawkę. Książki te były czytane przez ich dziadków. Projekt zakończył się rozstrzygnięciem konkursu na album „ Książki, które czytali moi rodzice i dziadkowie”.
- Projekt „Gra dydaktyczna na podstawie lektury”. Klasa VIII opracowała planszę i pytania do gry na podstawie „Pana Tadeusza” A. Mickiewicza.
Dzięki przystąpieniu do realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa zakupiono 298 nowych książek na kwotę 4000 tys. zł. i wyposażono bibliotekę w regał biblioteczny i lampkę biurową.